Digitális Viselkedés Diagnosztika
Jelenleg mozgásdevianciákat felismerő szoftver tervezésén, mesterséges intelligencián alapuló orvosi képfeldolgozás, ADHD és autizmus-specifikus diagnosztikus módszerek, magatartászavarok, szerhasználat és viselkedéses/technológiai függőségek diagnosztikai és epidemológiai felméréséhez szükséges eszközök fejlesztésén dolgozunk.
Célunk a Pedagógiai és Pszichológiai Kar, az Informatikai Kar, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar és a TTK Biológiai Intézete együttműködésében létrejövő, közös tudásbázison alapuló szolgáltatások kidolgozása magánszemélyek, egészségügyi intézmények, valamint cégek számára.
REFERENCIÁINK
BOSCH Magyarország, ERICCSON Research, Vadaskert Alapítvány, Szerencsejáték Zrt., Mediso Kft., Argus Cognitive Kft., BigFish Kft. és Noldus Information Technology
További híreink
KUTATÓCSOPORTJAINK
Etorobotika
Átgondolt tervezéssel az egyszerűbb feladatok robotokra átruházhatók. Így jelentősen növelhető a munkavállalók minőségi munkával töltött ideje, ami hosszú távon a profit és a hatékonyság növelését eredményezheti. Az etorobotok számos munkaterületen bevethetők. Fejlesztésüket kutatóink a labor körülmények mellett terepen is folytatják.
'SHAKES' Projekt és Kutatócsoport
Egy digitális társas-komoly játékon alapuló, multimodális, interaktív rendszer megtervezése, megvalósítása és a koncpeció (prototípus) empirikus validálása az autizmus magasan funkcionáló eseteinek szűrésére óvodáskorban, autonóm, robusztus és költséghatékony módon.
Digitális Viselkedésfelismerő Rendszer
Hét-nyolc éves, tipikusan fejlődő és fejlődési zavarral (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, ADHD; autizmus spektrum zavar, ASD) diagnosztizált gyerekeket különböző játékos mozgások kivitelezésére kérünk, miközben okosórával és okostelefonnal rögzítjük a mozgásukat. Ezeken az adatokon aztán gépi tanuló modellt futtatunk: először a különböző mozgásformák, majd a tipikus/ ADHD-s/ ASD-s gyerekek megkülönböztetése a cél. Egy applikációt is fejlesztünk, mely a gépi tanuló modell révén visszajelez a gyerekeknek, valamint nagy mennyiségű mozgásos adatot tudunk vele gyűjteni.
ALFI
Az ELTE - Alfa Generáció Labor kutatása alapján a 3-4 évesek 54%-a használ már valamilyen kütyüt. Vajon hogyan hat a digitalizáció a gyerekek fejlődésére? Milyen pozitív és negatív hatásai lehetnek a kütyüzésnek például a figyelemre vagy a társas készségekre?