DIGITÁLIS VISELKEDÉSFELISMERŐ RENDSZER

KUTATÁSUNK

Hét-nyolc éves, tipikusan fejlődő és fejlődési zavarral (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, ADHD; autizmus spektrum zavar, ASD) diagnosztizált gyerekeket különböző játékos mozgások kivitelezésére kérünk, miközben okosórával és okostelefonnal rögzítjük a mozgásukat. Ezeken az adatokon aztán gépi tanuló modellt futtatunk: először a különböző mozgásformák, majd a tipikus/ ADHD-s/ ASD-s gyerekek megkülönböztetése a cél. Egy applikációt is fejlesztünk, mely a gépi tanuló modell révén visszajelez a gyerekeknek, valamint nagy mennyiségű mozgásos adatot tudunk vele gyűjteni.

CÉLJAINK

  • Egyik célunk a különböző mozgásformák és különböző csoportok (tipikus/ADHD/ASD) sikeres megkülönböztetése a program által.
  • Másik célunk az applikáció kifejlesztése, mellyel a kísérletvezető jelenléte nélkül lehet majd adatot gyűjteni.
  • Harmadik célunk az applikációval történő mozgásfejlesztés, ennek kipróbálása és tesztelése.

EREDMÉNYEINK

Az adatfelvétel és adatfeldolgozás megtörtént, a gépi tanuló modell tanítási fázisa sikeres volt a mozgásformák megkülönböztetése terén. Hátra van még a validálás eredményeinek javítása, és a különböző csoportok (tipikus/ASD/ADHD) felismerésének betanítása, melynek érdekében további adatgyűjtésre van szükség. Az applikáció fejlesztése folyamatban van.


SZOLGÁLTATÁSAINK

  • Az applikáció elkészültével szeretnénk azt elérhetővé tenni szakemberek, kórházak, fejlesztő központok számára.

CSAPATUNK

Miklósi Ádám
a D&T vezetője
ELTE | CV
Konok Vera
tudományos munkatárs
ELTE | CV
Csizmadia Gábor
doktorandusz


PARTNEREINK és REFERENCIÁINK

  • ELTE Pszichológia Intézet

MÉDIA


Konok Vera előadása a Szakmai Napon 2020.11.11.