DIGITÁLIS VISELKEDÉSFELISMERŐ RENDSZER
KUTATÁSUNK
Hét-nyolc éves, tipikusan fejlődő és fejlődési zavarral (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, ADHD; autizmus spektrum zavar, ASD) diagnosztizált gyerekeket különböző játékos mozgások kivitelezésére kérünk, miközben okosórával és okostelefonnal rögzítjük a mozgásukat. Ezeken az adatokon aztán gépi tanuló modellt futtatunk: először a különböző mozgásformák, majd a tipikus/ ADHD-s/ ASD-s gyerekek megkülönböztetése a cél. Egy applikációt is fejlesztünk, mely a gépi tanuló modell révén visszajelez a gyerekeknek, valamint nagy mennyiségű mozgásos adatot tudunk vele gyűjteni.
CÉLJAINK
- Egyik célunk a különböző mozgásformák és különböző csoportok (tipikus/ADHD/ASD) sikeres megkülönböztetése a program által.
- Másik célunk az applikáció kifejlesztése, mellyel a kísérletvezető jelenléte nélkül lehet majd adatot gyűjteni.
- Harmadik célunk az applikációval történő mozgásfejlesztés, ennek kipróbálása és tesztelése.
EREDMÉNYEINK
Az adatfelvétel és adatfeldolgozás megtörtént, a gépi tanuló modell tanítási fázisa sikeres volt a mozgásformák megkülönböztetése terén. Hátra van még a validálás eredményeinek javítása, és a különböző csoportok (tipikus/ASD/ADHD) felismerésének betanítása, melynek érdekében további adatgyűjtésre van szükség. Az applikáció fejlesztése folyamatban van.
SZOLGÁLTATÁSAINK
- Az applikáció elkészültével szeretnénk azt elérhetővé tenni szakemberek, kórházak, fejlesztő központok számára.
CSAPATUNK
PARTNEREINK és REFERENCIÁINK
- ELTE Pszichológia Intézet